Biographies

BRUCE MCKAY

ARTHUR

Originaire de Sackville, au Nouveau-Brunswick, Bruce a obtenu un baccalauréat en français et en art dramatique de l’Université Mount Allison, puis a poursuivi sa formation à l’École nationale de théâtre du Canada. Il a mis en scène La Cantatrice chauve, le spectacle communautaire de La Troupe du Jour, en automne. Il a joué notamment dans Lear et Will & Ernest (La Troupe du Jour), The Young Ones (Sum Theatre), Monday Night (Highway 55) et Death of a Salesman (Theatre Naught). Il habite à Saskatoon avec sa merveilleuse partenaire Cheryl Jack.

——-

Originally from Sackville, New Brunswick, Bruce graduated from Mount Allison University with a B.A. in French and Drama, then continued his training at the National Theatre School of Canada. He directed La Cantatrice chauve, La Troupe du Jour’s community play, last fall. Acting credits include Lear and Will & Ernest (La Troupe du Jour), The Young Ones (Sum Theatre), Monday Night (Highway 55) and Death of a Salesman (Theatre Naught). He lives in Saskatoon with his wonderful partner Cheryl Jack.

MACKENZIE DAWSON

METTEUR EN SCÈNE / DIRECTOR
 
Mac est fier membre de la communauté de théâtre de Saskatoon. Il a obtenu son diplôme en théâtre à l’Université de la Saskatchewan. Comme directeur artistique de Sum Theatre, la plupart de sa pratique artistique se concentre sur les créations collectives (disons, ‘devised theatre’) et les adaptations d’histoires bien connues. Il a hâte de faire la mise en scène pour son premier spectacle en français. Merci à Megan, qui m’appuie dans tout.
—-
Mac is proud to call Saskatoon home. A graduate of the University of Saskatchewan’s Acting program, and current Artistic Director with Sum Theatre, much of his practice focuses on original devised creations and adaptations of well-known stories. He has enjoyed partnering with La Troupe on previous productions, and is excited to be directing his first full-length French language play with Souffler la veilleuse. Special thanks to Megan, who dares me to dream big.
 
Previously with La Troupe: Scapin! (actor, 2019), La vie après le hockey (Stage Manager, 2020), Orange au pays des angles (puppeteer, 2022), Theatre on the Rink: Elder Brother and the Bison (Sum Theatre & La Troupe du Jour, Director, 2024).

EMILY REMPEL

RÉGIE ET COSTUMES / STAGE MANAGER AND COSTUMES
Emily est une artiste de théâtre qui est ravi de travailler encore avec La Troupe du Jour! Elle a obtenu son baccalauréat en art dramatique de l’Université de la Saskatchewan, où elle étudiait à la fois comme conceptrice et comédienne. Quelques exemples des conceptions récentes incluent: Conception des costumes pour Dead Hand Signal (GTNT) et Bros/Les Gars (LTDJ), et conception de décor pour You Didn’t Hear it From Me (GTNT) et Short Cuts 2021. Elle a joué notamment dans The Unforgettables (Fight or Flight Theatre/Wonder City Collective) et The Romeo Project (The Studio). Emily a aussi récemment été régisseuse sur Entre Plaine et Savane 2, L’Amour Médecine et Enfant Insignifiant (LTDJ), et apprenti régisseuse sur Cottagers and Indians (Persephone Theatre). Elle est très heureuse d’être ici pour travailler avec un groupe de personnes aussi merveilleux.
—-
Emily is a theatre artist who is delighted to be working with La Troupe du Jour again! She holds a bachelors degree in drama from the U of S, where she was studying both of her theatrical passions, design and acting. Recent design credits include: costume design for Dead Hand Signal (GTNT), and Bros/Les Gars (LTDJ), and set design for You Didn’t Hear it From Me (GTNT) and Short Cuts 2021. Recent acting credits include: The Unforgettables (Fight or Flight Theatre/ Wonder City Collective) and The Romeo Project (The Studio). Emily also recently stage managed Entre Plaine et Savane 2, L’Amour Médecine and Enfant Insignifiant (LTDJ), and apprentice stage managed Cottagers and Indians (Persephone Theatre). She is very excited to be here working with such a fantastic group of people.

ROWAN PANTEL

DÉCOR ET ACCESSOIRES / SET AND PROPS DESIGN
Rowan Pantel est une artiste visuelle, marionnettiste, conceptrice et administratrice artistique, actuellement installée sur le territoire du Traité 6. Elle détient une maîtrise en beaux-arts de l’Université de Regina et un baccalauréat en beaux-arts de l’Université de la Saskatchewan. Elle travaille avec divers médiums, notamment la gravure, la marionnette, le dessin, la photographie, l’installation, la peinture et le cinéma. Parmi ses crédits de conception passés, on retrouve *Mr. Burns* (Live Five, 2025), *The Adventure of Young Turtle* (S.E. Grummet, 2024), *Cakewalk* (The Garrys, 2023), *Aiden Flynn Lost his Brother so he Makes Another* (Theatre Howl, 2016) et *Our Four Walls* (Thigh High Theatre et MuD Collective, 2015). Parallèlement à son travail artistique, elle est la co-directrice exécutive de la On The Boards Staging Company et est en doctorate au laboratoire d’ingénierie du design mutualisme à l’Université de la Saskatchewan.
——
Rowan Pantel is a visual artist, puppeteer, designer, and art administrator currently living on Treaty 6 Territory. She holds a Master of Fine Arts from the University of Regina, and a Bachelor of Fine Arts from the University of Saskatchewan. She works with a variety of media including, printmaking, puppetry, drawing, photography, installation, painting, and film. Past design credits include Mr. Burns (Live Five 2025) The Adventure of Young Turtle (S.E. Grummet 2024), Cakewalk (The Garrys 2023), Aiden Flyn Lost his Brother so he Makes Another (Theatre Howl 2016), and Our Four Walls (Thigh High Theatre and MuD Collective 2015). Alongside her art, she is the Co-Executive Director of On The Boards Staging Company, and a PhD Student with the Engineering Design Mutualism Lab at the U of S.

CODY BRAYSHAW

ÉCLAIRAGE / LIGHTING DESIGN

Cody (il/lui) est un concepteur de décors et d’éclairage local, ainsi qu’un récent diplômé du programme BFA Design de l’Université de la Saskatchewan (USask). Il se concentre principalement sur la durabilité des arts et prévoit poursuivre une maîtrise en beaux-arts (MFA) dans les prochaines années, avec une spécialisation en durabilité dans la conception de théâtre. Cody est fier d’être membre associé des Designers associés du Canada.

Ses crédits récents incluent la conception d’éclairage pour Metamorphosis (Greystone Theatre, 2024) et The Music Man (Saskatoon Summer Players, 2024), ainsi que la conception de décors pour Leave it to Weavers (Gordon Tootoosis Nīkānīwin Theatre, 2024), The Mirror of Venus et Paris, Without Return (New Works Festival, 2020).

—–

Cody (he/him) is a local Set and Lighting Designer and recent alumnus of the USask BFA Design program. He has a major focus on arts sustainability, and intends to pursue a MFA degree in the coming years concentrated on sustainability in theatre design. Cody is proud to be an Associate Member of the Associated Designers of Canada.

Recent credits include Lighting Design for Metamorphosis (Greystone Theatre, 2024) and The Music Man (Saskatoon Summer Players, 2024), Set Design for Leave it to Weavers (Gordon Tootoosis Nīkānīwin Theatre, 2024), The Mirror of Venus and Paris, Without Return (New Works Festival, 2020).

Scroll to Top